Hoi!
Heb je gevonden wat je zocht?
Zo niet, laat je gegevens achter en dan neem ik contact met je op!

Groepsinkoop in een hetrogene ERP-omgeving

Door globalisering en fusies opereren bedrijven vaak in historisch gegroeide, heterogene systeemlandschappen. Gedecentraliseerde processen belemmeren de samenwerking van bedrijfsinkoop met zijn locaties, bedrijfseenheden en leveranciers: Te beginnen met diverse databanken en de daaruit voortvloeiende hoge kosten, zoals meervoudige invoer, tot een gebrek aan normen en een algemeen gebrek aan transparantie in de bedrijfsprocessen.

02. maart 2022 | Blog

DE INKOOP IN HET HELE BEDRIJF BEHEREN

Synergie brengen in de gegevens en processen van jouw inkooporganisatie is de basis voor duurzaam succesvolle bedrijfsinkoop. Met lead buying kunt jij je inkoop bundelen en zo je marktpositie verbeteren. Door gecentraliseerd inkoopbeheer, bijvoorbeeld door consolidatie van leveranciers of de vaststelling van gezamenlijke strategieën voor goederengroepen, bereik je consistente processen. De bedrijfsbrede en vooral unieke opzet, controle en administratie van alle relevante gegevens binnen de groepsinkoop verlaagt de kosten en bevordert transparantie en bedrijfsoverstijgende communicatie. Je behoudt te allen tijde het overzicht over alle inkoopprocessen – in de hele groep.

INKOOPOPLOSSING VOOR MULTI-ERP-OMGEVINGEN

Met de Onventis Enterprise Structure kunnen bedrijven met subgroepen hun gehele source-to-settle proces in kaart brengen. Met de Onventis-oplossing voor groepsaankopen krijgt elke subgroep zijn eigen client die communiceert via een centrale account, waardoor de voorwaarde voor een geïntegreerd proces ontstaat. Binnen een klant van Onventis Buyer kunnen de complexe bedrijfsstructuren verder worden verfijnd. Bedrijfshiërarchieën kunnen worden ingedeeld en in kaart gebracht via organisatorische eenheden en objecten. Verdere individualisering vindt plaats via gebruikers en gebruikersgroepen. Afnemers van een centrale onderneming hebben toegang tot de administratieve, strategische en operationele functies van de afzonderlijke subgroepen en kunnen zo alle behoeften centraal bundelen.

Deze structurering maakt het mogelijk complexe processen binnen organisaties te vereenvoudigen en te automatiseren. Twee concrete voorbeelden hiervan zijn hiërarchische budgettering binnen de subgroepen en individuele workflows tussen leveranciers en subgroepen. Budgettering maakt een specifieke definitie voor materiaalgroepen in bestellingen mogelijk. Het is hiërarchisch gestructureerd volgens organisatie, organisatorische eenheid en organisatorische objecten. Leveranciers en hun orderverwerkingsworkflows kunnen individueel worden gedefinieerd tussen organisaties, organisatorische eenheden en voor organisatorische objecten.

Onventis Buyer

Vraag nu een demo aan

En maak vrijblijvend kennis met onze Source-to-Pay software.

  • Suppliermanagement
  • Source-to-Contract
  • Purchase-to-Pay
  • Spend Analytics
Diesen Beitrag teilenShare this PostDeel dit bericht:
Privacy
Wanneer u onze website bezoekt, kan informatie van bepaalde diensten via uw browser worden opgeslagen, meestal in de vorm van cookies. Hier kunt u uw privacy-instellingen wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies uw ervaring op onze website en de diensten die we aanbieden kan beïnvloeden.